W dn. 2 października uczniowie klas 7a, 7b i 7c wzięli udział w webinarium „Cyberprzemoc”, który odbywał się w ramach Projektu Edukacyjnego – Cyberlekcje 3.0.
Projekt ten powstał w ramach współpracy Ministerstwa Cyfryzacji oraz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego (NASK-PIB) i skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a jego celem jest wsparcie w nauczaniu o bezpiecznym korzystaniu z Internetu i dostarczenie gotowych narzędzi dydaktycznych do prowadzenia zajęć.
Cyberlekcje 3.0 obejmują różne tematy, takie jak przeszukiwanie internetu, bezpieczeństwo online, prywatność, relacje w sieci, zagrożenia online, zarządzanie danymi, poszanowanie praw autorskich, a także nadużywanie nowych technologii i dobrostan psychiczny.
Webinarium miało na celu podniesienie świadomości uczniów na temat zagrożeń związanych z cyberprzemocą oraz nauczenie ich, jak radzić sobie z tego typu sytuacjami.
Podczas spotkania omówiono różne formy cyberprzemocy, takie jak:
- nękanie i prześladowanie w sieci,
- publikowanie obraźliwych komentarzy i materiałów,
- wykluczanie z grup internetowych,
- podszywanie się pod inne osoby.
Uczniowie dowiedzieli się również, jakie kroki należy podjąć, gdy staną się ofiarą cyberprzemocy lub gdy zauważą tego typu działania w sieci. Wskazano na istotną rolę zgłaszania takich incydentów rodzicom, nauczycielom, a także administratorom stron internetowych oraz instytucjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w Internecie.
Udział w tym wydarzeniu poszerzył wiedzę uczniów na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii, co z pewnością przyczyni się do większej świadomości w tym obszarze.