W dniach 18 – 19.04 odbyły się Dni Naukowca. Nauczyciele biologii, geografii, chemii oraz fizyki przygotowali dla uczniów z klas 1-4 wiele ciekawych pokazów i doświadczeń, które miały na celu zainteresowanie dzieci wymienionymi przedmiotami. Do imprezy włączyła się również świetlica szkolna. Uczniowie kl. 1 – 3 wykonywali doświadczenia wykorzystując barwniki, wodę, ocet, mąkę, jajka, monety, wykałaczki, grzebień.
Dzień I – Biologia i Geografia
Z biologii przygotowano wystawę autentycznych okazów owadów i pajęczaków z całego świata. Uczniowie prowadzili obserwacje mikroskopową bezkręgowców – wszy, pchły, muchy i dżdżownicy, a także obserwacje żywych okazów – przedstawicieli ślimaków, pajęczaków, pierścienic i ryb. Uczniowie mogli prowadzić obserwacje świata przyrody za pomocą lornetek. Dużym zainteresowaniem cieszyła się gra „Moje ciało” oraz rozkładany model budowy człowieka, dzięki którym uczniowie poprzez zabawę mogli poznać i zagłębić wiedzę na temat anatomii człowieka.
Z geografii przygotowano „kącik geologa” z wystawą skał i minerałów świata. Zaprezentowano na niej m.in. zbiory z kolekcji własnych uczniów: Mateusza Niewczasa z kl.3b i Kacper Chmury z klasy 5a. W „kąciku architekta” można było podziwiać makiety przygotowane w ramach projektu „Architekt krajobrazu – mój pomysł na zagospodarowanie terenu wokół szkoły” przez uczniów z klasy 5c – Wiktorię Łukomską, Piotra Młodawskiego, Dominika Brzezińskiego, Antoniego Dulębę. W „kąciku meteorologa” znalazły się stacje pogody. Uczniowie mieli możliwość poznać przyrządy służące określaniu składników pogody. Za pomocą kompasu uczniowie mogli wyznaczyć kierunki geograficzne.
W „kąciku kartografa” znalazły się interaktywna mapa Polski i interaktywny globus. Uczniowie mieli możliwość poszerzać swą wiedzę o miastach Polski i państwach świata.
Część pierwszą przygotowały: nauczycielka biologii – Katarzyna Tokarczyk i nauczycielka geografii – Agnieszka Witt – Niewczas przy ogromnej pomocy uczennic z kl. 7a: Marii Kruk, Mai Marcińczyk, Emmy Michalskej i Aleksandry Wąsik.
Dzień II – Chemia i Fizyka
Chemia – przeprowadzono doświadczenia dotyczące odczynu roztworów, identyfikacji roztworów za pomocą różnych wskaźników. Badano właściwości prostych i złożonych substancji chemicznych. Dużym zaangażowaniem podczas prezentacji doświadczeń wykazał się uczeń klasy 8c-Kasjan Bączek. Nad całością czuwała nauczycielka chemii p. Małgorzata Piątek.
Fizyka – Wykonywano doświadczenia z dynamiki, elektrostatyki, elektromagnetyzmu, optyki z wykorzystaniem rzeczy, które można znaleźć w domu. Pokazy zostały przygotowane przez nauczyciela fizyki p. Jacka Działaka.
Dni Naukowca – Świetlica szkolna
Eksperymenty na świetlicy wzbudziły bardzo duże zainteresowanie. Obserwując zachodzące zmiany dotyczące zjawisk fizycznych i chemicznych dzieci uczyły się wnioskowania i logicznego myślenia. Przeprowadzane eksperymenty przypominały sztuczki magiczne. Efekty były zaskakujące i wzbudzały duże zainteresowanie dzieci. Zabawa w naukowców zachęciła dzieci do powtórzenia doświadczeń w domach.