Drodzy Rodzice i Uczniowie.
W związku z obecną sytuacją i wprowadzeniem zdalnego nauczania nauczyciele w ZSP nr 1, Szkole Podstawowej nr 13 prowadzą pracę za pomocą platformy Google Classroom oraz Meet.
- Służy ona do:
– prowadzenia zajęć on-line (Google Meet)
– zamieszczania materiałów przez nauczycieli
– przesyłania przez nauczycieli zadań i ćwiczeń dla uczniów
– odsyłania przez uczniów zadanych ćwiczeń
2. Podczas zdalnego nauczania obowiązują takie same zasady jak podczas lekcji tradycyjnych: zachowujemy kulturę języka, nie używamy wulgaryzmów, słuchamy wypowiedzi innych. Zajęcia on-line wymagają od nas wszystkich skupienia. Szanujmy swój czas i koncentrujmy się na tym, co dzieje się na lekcji.
3. Podczas nauczania zdalnego prowadzonego za pomocą platformy Google Classroom oraz Meet zabrania się:
– wklejania linków przez uczniów,
-rozmów niezwiązanych z tematyką zajęć,
-zamieszczania materiałów, zdjęć niezwiązanych z tematyką zajęć
4. Lekcji nie wolno nagrywać, fotografować, robić print screenów i upubliczniać. Złamanie tej ważnej zasady wiąże się nie tylko z wykluczeniem z lekcji, ale też z konsekwencjami prawnymi.
5. Przed zajęciami należy wyłączyć sprzęt oraz programy z których nie korzystamy w trakcie lekcji, aby nie rozpraszały uwagi.
6. Przygotuj potrzebne do lekcji materiały: książki, zeszyty, zeszyty ćwiczeń, przybory do pisania, przygotowane prace, materiały wskazane przez nauczyciela.
7. Na początku każdej lekcji, chyba że nauczyciel zdecyduje inaczej, wyciszamy swoje mikrofony i słuchamy nauczyciela – on ustala zasady pracy i komunikowania się na lekcji. Chęć zabrania głosu sygnalizujemy przez podniesienie ręki, a nauczyciel udziela go konkretnej osobie.
8. Podczas zajęć uczeń powinien być widoczny. Jeżeli urządzenie, z którego korzysta uczeń nie jest wyposażone w kamerę, rodzic powinien poinformować o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia.
Niewłaściwe zachowanie będzie odnotowane przez wpisanie uwagi do dziennika. Postawa i zachowanie w czasie lekcji on-line będą elementem oceny z zachowania.