Odkrywamy w sobie Archimedesa, a nie piętę Achillesa…
Pod takim hasłem uczniowie klas VI a i VI b na lekcji języka polskiego prezentowali swoje umiejętności interdyscyplinarne. Lektura „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza stała się inspiracją do zaprezentowania kreatywności i inwencji twórczej dzieci. Podzieleni na 2-, 3- osobowe zespoły prezentowali zadania będące realizacją projektu edukacyjnego pt. „Różne oblicza Czarnego Lądu”.
Popisy uczniów obejmowały: wykonanie albumu, plakatu, okładki, komiksu
i słowniczka tematycznego, zaaranżowanie konferencji prasowej ze Stasiem Tarkowskim, przygotowanie wystawy eksponatów afrykańskich oraz inscenizację fragmentu „W pustyni i w puszczy” .
Zajęcia przeprowadzone metodą projektu dostarczyły dzieciom wielu miłych wrażeń
i sporej frajdy. Niektóre być może nawet dostrzegły w sobie coś z Archimedesa…
Jedno jest pewne- zapomniały o swojej ( jeśli taka była) pięcie Achillesa. Lekcja spełniła więc swoją rolę!
Danuta Pająk