Rola psychologa w szkole

Działania psychologa szkolnego obejmują:

  1. Rozpoznawanie indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie uczniów w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności mogących wpływać na uczestnictwo w życiu szkoły.
  2. Analiza sytuacji wychowawczej uczniów, w tym utrzymywanie kontaktów
    z nauczycielami i wychowawcami, ze środowiskiem domowym, kuratorami, przedstawicielami pomocy społecznej, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.
  3. Poradnictwo i pomoc psychologiczna realizowane poprzez prowadzenie planowanych działań wspierających, psychoedukacyjnych, terapeutycznych i profilaktycznych.
  4. Bieżąca pomoc uczniom w rozwiązywaniu sytuacji trudnych, kryzysów rozwojowych, sytuacyjnych oraz trudności adaptacyjnych w szkole.
  5. Realizacja programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
  6. Podejmowanie stosownych do potrzeb działań mających na celu zapobieganie przejawom społecznego niedostosowania uczniów oraz powstawaniu i eskalacji kryzysów na terenie placówki.
  7. Zapewnianie pomocy psychologicznej rodzicom uczniów poprzez poradnictwo dotyczące postępowania w przypadku konkretnych trudności wychowawczych.
  8. Udzielanie pomocy kadrze pedagogicznej szkoły w zakresie dotyczącym pracy dydaktycznej i wychowawczej.
  9. Współpraca w planowaniu i realizacji działań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

 

Godziny pracy psychologa szkolnego

wtorek 8.00 – 13.00

czwartek 11.00 – 14.30

piątek 13.30 – 16.00

 

Wybierz język / вибрати мову