Projekty biblioteki szkolnej

Od września 2018 do grudnia 2018 w bibliotece szkolnej realizowane były następujące projekty:

Klasa 5c

  1. Projekt: „Chętnie czytam lektury szkolne”

W ramach projektu uczniowie mieli stworzyć plakat reklamujący lekturę Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”.

Cele projektu:

– kształcenie umiejętności planowania własnej pracy

– poznanie cech reklamy

  1. Projekt „Nowe życie starej legendy”

Uczniowie napisali pracę literacką – opowiadanie twórcze, dla którego inspiracją były legendy krakowskie.

Cele projektu:

– doskonalenie formy opowiadania

– rozwijanie wyobraźni twórczej

– zapoznanie z terminami: motyw literacki, motyw wędrowny, inspiracja twórcza

  1. Projekt „Jak powstaje film?

W ramach projektu uczniowie zapoznali się z etapami powstawania filmu. Następnie wykonywali komiksy ilustrujące proces powstawania filmu.

Cele projektu:

– zapoznanie z pojęciami: reżyser, scenariusz, montaż, itp. Związanymi z dziełem filmowym

– przybliżenie uczniom procesu powstawania dzieła filmowego

– kształtowanie umiejętności planowania własnej pracy

– kształtowanie kreatywności

– komiks jako tekst kultury

Klas 6A

  1. Projekt literacko- plastyczny „Szlachetne zdrowie…”

W ramach projektu uczniowie tworzyli plakat reklamujący zdrowy styl życia – inspirację stanowiła fraszka Jana Kochanowskiego „Na zdrowie”.

Cele projektu:

– kształcenie umiejętności planowania własnej pracy

– utrwalenie cech reklamy

– promowanie postawy prozdrowotnej

  1. Projekt „Komputer i telewizor na wakacjach”

Uczniowie tworzyli komiksy prezentujące, jak można spędzać czas wolny, wypoczywać i bawić się bez telewizji i gier komputerowych.

Cele projektu:

– kształtowanie umiejętności planowania własnej pracy

– kształtowanie kreatywności

– komiks jako tekst kultury

– promowanie postawy prozdrowotnej

Klasa 8C

  1. Projekt” Świętokrzyskie jakie cudne…”

W ramach projektu uczniowie tworzyli plakat reklamujący „małą Ojczyznę”

Cele projektu:

– kształcenie umiejętności planowania własnej pracy

– utrwalenie cech reklamy

– kształtowanie kreatywności

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– kształtowanie postawy patriotycznej

  1. Projekt „Wizja zaświatów w różnych tekstach kultury”

W ramach projektu uczniowie wykonywali prezentacje multimedialne zainspirowane dramatem Adama Mickiewicza „Dziady” cz. II oraz „Trenami” Jana Kochanowskiego.

Cele projektu:

– kształcenie umiejętności planowania własnej pracy

– kształtowanie kreatywności

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– doskonalenie technik informacyjnych

Klasa VII a

  1. Projekt: „Balladyna na deskach klasowego teatru”

Siódmoklasiści w oparciu o dramat J. Słowackiego opracowali własne scenariusze wybranych fragmentów sztuki, zaprojektowali scenografię, choreografię, kostiumy oraz oprawę muzyczną i dźwiękową swoich wystąpień. W Sali lekcyjnej zaadaptowanej na scenę i widownię popisywali się swoimi umiejętnościami aktorskimi, pomysłowością i kreatywnością. Swoje występy grupy poprzedziły pokazem własnoręcznie wykonanych afiszy i plakatów teatralnych.

Klasa II b

  1. Projekt „Lubimy warzywa ze straganu pana Brzechwy”

– czytanie wiersza z podziałem na role,

– inscenizacja wiersza z wykorzystaniem warzyw,

– ćwiczenia ortograficzne – pisownia nazw warzyw,

– wykonanie klasowej książeczki do wiersza „Na straganie”

Klasy I

  1. Pasowanie na czytelnika

Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klasy 1a, 1b i 1c pod opieką wychowawców. Wysłuchali wierszy Jana Brzechwy: „Samochwała”, „Skarżypyta”, „Leń”, „Kłamczucha”,  odgadywali także bajkowe zagadki, które sprawdziły ich znajomość bohaterów baśni i bajek . Uczniowie sami mówili jak należy zachowywać się  w bibliotece i jak szanować książki.

Kiedy nadeszła  ważna  chwila nowi czytelnicy złożyli przyrzeczenie i zostali pasowani na czytelników.  Po złożeniu przyrzeczenia  „pierwszaki” mogły wypożyczyć swoją pierwszą książkę: 1a –  „Czarna owieczka”, 1b – „Cudaczek Wyśmiewaczek”, 1c – „Pilot i ja”.

W oparciu o zakupione i wypożyczone wyżej książki uczniowie klas pierwszych   wykonali ilustracje do wybranych pozycji. Prace dzieci zostały wystawione na holu głównym.

Klasy I i II

  1. Projekt: ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

W  listopadzie  2018 roku w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. W spotkaniu udział wzięły klasy: 1a,1b, 1c, 2a, i 2b. Każde dziecko w tym dniu przyszło z pluszowym przyjacielem. Odwiedziły nas misie duże, małe, puchate, kolorowe. Zabawy zaczęły się od poznania naszych „gości”, którzy mieli bardzo interesujące imiona.

Zajęcia rozpoczęły się wierszem Jana Brzechwy pt „Niedźwiedź”, następnie przedstawiono historię powstania pluszowego misia, przypomniano najsłynniejsze misie z bajek książkowych i filmowych, obejrzano film „Miś Uszatek”, śpiewano piosenkę „Jadą, jadą misie”, układano puzzle przedstawiające postać misia. Na koniec obejrzano wystawę prac przygotowanych na konkurs plastyczny „Pluszowy miś- wczoraj i dziś” oraz wystawę książek, w których bohaterami są misie ( np. Pamiętnik Czarnego Noska, Kto przytuli Misia Tulisia, Księga dżungli, Złotowłosa i trzy niedźwiadki- książki zakupione z programu ).

12  Projekt „Drzewo czytelnika”

Na zajęciach czytelniczych uczniowie klas 5a, 5b, 8b na karteczkach zapisywali argumenty korzyści płynących z czytania. Następnie umieszczali je na kolorowych kartkach w formie liści. W ten sposób powstało drzewo zawierające zalety czytania książek.

 

 

 

 

Wybierz język / вибрати мову